ŠOLSKA URA S PREDSEDNIKOM PARLAMENTA
Predsednik DZ Igor Zorčič se je v okviru izobraževalnega projekta Šolska ura s predsednikom parlamenta, ki ga izvajata DZ in Zveza prijateljev mladine Slovenije, danes virtualno sestal z učenci štirih osnovnih šol. Projekt šolske ure s predsednikom naj bi postal redna izobraževalna, nepolitična dejavnost DZ za otroke in mlade, so sporočili iz DZ. Projekt Šolska ura s predsednikom parlamenta je DZ namenjen seznanjanju osnovnošolcev s parlamentarizmom in spodbujanju njihovega sodelovanja v procesih družbenega, tudi političnega soodločanja.
V šolski uri z Zorčičem so na današnji uri sodelovali šolarji OŠ Raka, OŠ Cvetka Golarja Škofja Loka, OŠ Venclja Perka Domžale in OŠ Stročja vas pri Lenartu. Zorčič je uvodoma predstavil delovanje DZ, najvišje predstavniške in zakonodajne institucije v državi. V sklopu šolske ure pa je odgovarjal na vrsto aktualnih vprašanj osnovnošolcev, med drugim tudi o pomembnosti politične participacije mladih, so sporočili iz DZ. Zorčič je poudaril, da je treba mlade že zgodaj spodbujati, da se politično angažirajo, saj tako po njegovih besedah pridobivajo izkušnje in lažje oblikujejo mnenje o različnih družbenih vprašanjih in problemih. Zorčič je tudi zagovornik znižanja starostne meje za aktivno volilno pravico na 16 let, saj bi s tem v politiko vnesli svež način razmišljanja. Učence so zanimale tudi osebnostne lastnosti, ki bi jih moral imeti posameznik, da bi bil v politiki uspešen. Zorčič je kot pomembne vrednote politika izpostavil komunikativnost, razgledanost in odločnost, pri tem pa posebej poudaril, da pa le to ni dovolj: “Politika je odvisna predvsem od uspešnosti skupnega sodelovanja”, so sporočili iz DZ. Spregovorili so tudi o migracijski politiki in reševanju humanitarnih kriz, tudi v povezavi s trenutnimi razmerami v Ukrajini. Zorčič je izrazil zavedanje, da Slovenija kot majhna država ne more odločilno vplivati na dogodke v svetu, lahko pa pripomore k njihovemu reševanju. “Podpirati je treba politiko miru”, je še dejal Zorčič. Učenci pa so v pogovoru o vplivu epidemije covid-19 na njihovo življenje in šolanje izpostavili predvsem pomanjkanje druženja, čustvene stiske in slabšo motivacijo za učenje. Predsednik DZ je ob koncu šolske ure učencem svetoval, naj bodo čim bolj aktivni in zvedavi, naj čim več berejo in si čim prej ustvarijo mnenje o tem, kaj jih zanima. Dodal je še, da je to je pot k uspešnosti posameznika, so še sporočili iz DZ.
Vir sporočila: Državni zbor RS, 16. 3. 2022