EUROSPIN DONIRAL 10.000 EUR ZVEZI PRIJATELJEV MLADINE SLOVENIJE® ZA NAKUP ŠOLSKIH POTREBŠČIN OTROKOM IZ SOCIALNO OGROŽENIH DRUŽIN

Ob svetovnem dnevu otroka, ki ga obeležujemo 20. novembra, se spominjamo predvsem tistih otrok, ki prihajajo iz socialno ogroženih družin. Tega se zavedajo tudi v družbeno odgovornem podjetju Eurospin, kjer so donirali 10.000 EUR Zvezi prijateljev mladine Slovenije.

Eurospin Slovenija in Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) sta v letošnjem letu združila moči pri zbiranju sredstev za nakup šolskih potrebščin otrokom iz socialno ogroženih družin. Sredstva so, pod okriljem kampanje ‘Pomagajte narisati nasmeh’ zbirali od 1. junija do 31. oktobra 2021, in sicer s prodajo kompletov barvnih kred. Od vsakega prodanega kompleta so v Eurospinu namenili 1,00 EUR v dobrodelne namene. Obenem so se sredstva zbirala tudi s pomočjo SMS donacij.

»Zahvaljujem se Eurospinu, da smo tudi letos skupaj napolnili šolske torbe, ki so privabili nasmehe na otroške obraze. Vabim, da še naprej vsi rišemo vesele ilustracije z barvnimi kredami,« je povedala Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS.

Spodbujanje kreativnosti in fizične aktivnosti otrok je izjemnega pomena, še zlasti v času epidemije in z njo povezanih zaprtij družbe. Naši najmlajši hrepenijo po druženju, ustvarjanju, igri in zabavi. Na osmih parkiriščih Eurospinovih trgovin so bila zato v pomladnih ter jesenskih mesecih organizirana zabavna druženja. Otroci so se lahko udeležili kreativnih delavnic in vodenih iger, svojo ustvarjalnost pa so lahko izrazili z risanjem s kredo po tleh. Druženja so zaznamovali ritmi skladbe Jerusalema in bogate nagrade; v Eurospinu so namreč še dodatno 8x podarili otroška kolesa MTB, komplete skiro-čelada-nahrbtnik in komplete nahrbtnik-žoga. Poleg materialnih nagrad pa je bilo podeljenih še 1.360 EUR v obliki darilnih bonov za nakupe v trgovinah Eurospin.

Otroci so naše največje bogastvo. S skupnimi močni jim lahko pomagamo, da se bodo tako tudi počutili.

»S kampanjo smo želeli otrokom omogočiti vsaj malce bolj brezskrbno otroštvo in deloma finančno razbremeniti njihove starše. Lansko leto smo tako sredstva zbirali s prodajo ekoloških stekleničk in ustvarjalnim natečajem za mlade, pred tem pa tudi z otroškimi pobarvankami,« je pojasnila Natalija Pagon, vodja marketinga v podjetju EUROSPIN EKO d.o.o.

O blagovni znamki Eurospin Slovenija

Družba Eurospin je največji italijanski diskont s približno 1.200 prodajnimi mesti v Italiji, Sloveniji in na Hrvaškem. Je ena redkih gospodarskih družb v panogi trgovinskih verig, ki se nenehno širi in si prizadeva ustvarjati vse bolj razvejano mrežo prodajnih mest na tem ozemlju. Leta 2004 ustanovljeno podjetje EUROSPIN EKO d.o.o. zaposluje več kot 500 ljudi in izdelke lastnih blagovnih znamk visoke kakovosti ponuja v 53-ih trgovinah po vsej Sloveniji. Mreža trgovin v Sloveniji je bila nedavno (9. september 2021) dopolnjena s popolnoma novo trgovino v Logatcu, ki ustreza visokim standardom sodobnega kupca. Format trgovine se ponaša z novo zunanjo in notranjo podobo, s prostornimi nakupovalnimi hodniki in optimalno osvetlitvijo. Veriga bo v decembru dopolnjena še z eno novo trgovino, in sicer v Ormožu.

O Zvezi prijateljev mladine Slovenije (ZPMS)

Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) je humanitarna organizacija, ki že 68 let deluje za dobro slovenskih otrok. Njena mreža šteje 109 članic, ki so prisotne po vsej Sloveniji. Prizadevajo si za družbo, v kateri imajo otroci in mladostniki svoj glas, svoje pravice in spodbudno okolje za razvoj. ZPMS in njene članice so vezni člen med potrebami in interesi otrok in mladih s svetom odraslih – institucijami in organizacijami, ki jim skladno s svojim temeljnim poslanstvom želijo, hočejo ali morajo nuditi možnosti za sproščeno odraščanje v samostojne in samozavestne posameznike.

Več

SZJ / TOM OBDARUJE, KER PRAZNUJE

20. novembra svoj 31. rojstni dan praznuje TOM telefon®, ki je nastal leta 1990 na pobudo otrok. Ustanovljen je bil na isti dan, kot je bila leto dni prej sprejeta Konvencija Združenih narodov o otrokovih pravicah. TOM telefon je anonimna, zaupna, brezplačna svetovalna linija za otroke in mladostnike s sloganom Odgovor je pogovor®. Že 31 let poslušamo in vzpodbujamo otroke in mladostnike, da zaupajo vase in druge. Že več generacijam stojimo ob strani v odraščanju. V tem času je TOM telefon postal eden izmed najbolj prepoznanih programov Zveze prijateljev mladine Slovenije.

»Tako kot vedno – vsak dan – že 31 let, poslušamo, se pogovarjamo, iščemo prave poti, se veselimo z vami. Ko je zelo hudo, ko ste žalostni ali prešerno veseli smo z vami na 116 111. Slišimo in razumemo vas. POKLIČITE NAS – MI VAS SLIŠIMO! Ne vidimo se, a se slišimo in skupaj iščemo prave POTI. Naj bo tako s TOM-om še naprej! SREČNO!« je zapisal Nace Breitenberger, pedagog, prostovoljec TOM telefona, planinski mentor.

»Dragi TOM! Tvojim svetovalcem želim, da ostanejo srčni, vztrajni in da se vedno zavedajo, da so nepogrešljivi; klicateljem, da najdejo odmev težav v empatičnem glasu na drugem koncu znane številke, in tebi, dragi TOM, da tvoj pomen nikoli ne ugasne. Ponosna, da sem del zgodbe!« pravi Nina Babič, psihologinja šolska svetovalna delavka, predsednica ZPM Maribor.

»TOM je velika skupnost, ki živi in deluje že preko 30 let. Upam si reči, da je TOM v tem času postal del skupnosti odraščajočih,« sporoča Albert Mrgole, predsednik Nacionalne mreže Tom Telefon, in nadaljuje: »V tem času se je okoli telefona za pomoč otrokom in mladostnikom zvrstilo veliko ljudi in veliko zgodb; od vseh, ki so telefon uporabili za odziv, ki so ga potrebovali, do ljudi na drugi strani, ki so se odzivali: prostovoljci, supervizorji in vsi drugi podporniki, brez katerih delovanje TOM ne bi bilo mogoče, tudi ZPMS in družba Telekom. Hvaležen sem, da sem del te skupnosti, da jo lahko usmerjam po strokovni plati, hvaležen sem za vse srčne vložke vseh, ki delujemo na tem področju zaradi plemenitega poslanstva. Želim, da to skupnost negujemo in ohranjamo še naprej v povezanosti. In seveda čestitke za vse, kar je TOM, in usmerjam pogled na še mnoga leta smiselnega poslanstva.«

NAŠE DARILO vam je ZBORNIK “Odgovori sodobnim načinom odraščanja”

Vsem zainteresiranim podarjamo izjemno kakovosten ZBORNIK “Odgovori sodobnim načinom odraščanja”, ki bo brezplačno na voljo do 15. decembra 2021 oziroma do porabe zalog; obračunana bo le poštnina. Za naročilo nam pišite na info@zpms.si.

Verjamemo, da so v zborniku aktualne vsebine, ki bodo pomagale razumeti otroke in mladostnike, ki so v času odraščanja odvisni od pomembnih drugih. To so v prvi vrsti starši in skrbniki, v nadaljevanju pa tudi druge pomembne osebe, kot so bližnji sorodniki, učitelji, mentorji. Zbornik razloži, zakaj sta medosebni stik in povezanost za otroke in mladostnike najdragocenejša varovalna dejavnika. Poleg tega obravnava tudi teme, kot so samopoškodovanje, težave mladih na spletu, stiske otrok ob ločitvah, spolnost, itd. Odrasli lahko na glas preberete kakšno poglavje odraščajočim in jim tako sporočite, da jih poskušate razumeti, sprejeti njihova čustva, jim pomagate nositi njihove strahove, skratka jih sprejeti takšne, kot so.

»Na mizi imam odprt Zbornik ob 25-letnici delovanja TOM telefona, danes pa TOM-u lahko čestitam že za 31. rojstni dan,« je na uspešnost programa ponosna Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS, ki nadalje ugotavlja: »Biti mladostnik ni lahko, še težje v hitro spreminjajočih se časih. Preberem zapis: “Pred kakšnimi tremi leti sem v šoli videla plakate s TOM-om in je bila gor številka in je gor pisalo, da lahko pokličemo za vse svoje težave, lahko so majhne, velike, težke, lahko pokličemo in povemo, kaj nas muči in da bo ostalo anonimno.” …stiki so ostali nespremenjeni, še vedno so naši prostovoljci dosegljivi za težave, majhne in velike. Prostovoljci znajo povedati, da se razveselijo tudi kakšnega stika, ko je v slušalki hihitajoča tišina, v klepetalnici klepet srečnih in v elektronski pošti sporočilo “Mam jaz to!”, in vse to še vedno ostane anonimno. Srečno TOM, še na mnoga leta, in veliko POGUMA, kot ga imajo mladi, ki te kontaktirajo!«

Odgovori sodobnim izzivom odraščanja

VAŠE DARILO nam – SMS na 1919 s ključno besedo TOM5

Če želite TOM telefon obdariti vi, bomo najbolj veseli vašega SMS sporočila z geslom TOM5 na 1919, s katerim boste darovali 5 €. Tako boste podprli delovanje TOM telefona in tudi sami prispevali k mnogim uspešno rešenim stiskam, kot jo lahko preberemo v nadaljevanju:

»Vsakič, ko kje vidim napis Tom telefon, moder napis in številko, mi je toplo pri srcu. Stara sem 33 let, poročena, mami čudoviti 7 letnici, zaposlena, s stanovanjem (15 letnim kreditom, ampak vseeno). Do tega vsega sem prišla tudi zaradi vas. Otroštvo ni bilo enostavno, alkoholizem v družini, ki je pripeljal do ne vedno najboljših mojih odločitev. Poslušali ste mene in prijateljice o ljubezenskih najstniških težavah, poslušali ste me, ko sem vzela tablete, in me prepričali, da pokličem pomoč. Vem, da samo beseda hvala ni dovolj. Želim, da veste, kako zelo ste mi pomagali. Res sem srečna in to tudi zaradi vas.«

»Vsem želim, da prihodnje leto covida ne bo več!«

»TOM telefonu in vsem, ki omogočajo njegovo delovanje, želim, da najdete odgovore na prav vsa vprašanja otrok in mladostnikov, in da boste z vztrajnostjo in prepričanostjo v dober namen delovanja TOM-a še naprej trdna opora vsem, ki ga potrebujejo,« je poudarila Darja Groznik, predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije, »otrokom in mladim, ki se obrnejo na TOM, pa želim, da spet pridejo v ospredje tiste teme, ki so lastne razvoju, ne pa težave, povezane s covidom. Vsem želim, da prihodnje leto covida ne bo več!«

TOM telefon pomaga otrokom in mladostnikom v stiski

TOM nudi čustveno oporo otrokom in mladim, ki se v procesu odraščanja srečujejo z različnimi vprašanji, dilemami ali stiskami. Običajno prisotne tematike so telesni razvoj, vrstniki, ljubezen in spolnost ter šola. leti 2020 in 2021 pa sta posebni – običajne tematike so stopile v ozadje, v ospredje pa so prišle tematike, povezane z odnosi v družini in psihičnimi težavami. Več podatkov najdete na tej strani.

Več

STATISTIČNI PODATKI TOM TELEFON 2021

Leto 2020 je prineslo velike spremembe predvsem v vsebinah, s katerimi so se otroci in mladostniki obračali na TOM telefon. Najpogostejše teme, ki so bile stalnica do leta 2020 (ljubezen, telesni razvoj in spolnost, vrstniki), so v času epidemije stopile v ozadje. V ospredje pa so stopile stiske povezane z duševnim zdravjem (panični napadi, nespečnost, tesnoba, depresija, samopoškodovanje in samomorilne misli) in odnosi v družini.

Statistična analiza TOM telefona

Statistična analiza TOM telefona kaže, da se trend iz leta 2020 nadaljuje tudi v 2021. V preteklih petih letih (2016-2020) je bilo v povprečju v prvem polletju 8,5% kontaktov na TOMu vezanih na psihične težave, v prvem polletju 2021 je bilo takih kontaktov 16,6%. Trend največje rasti med vsebinami, ki jih prejmemo na TOM, predstavlja samomorilno razmišljanje. V prvih šestih mesecih letošnjega leta je vsak 15. kontakt na TOM-u zabeležil samomorilno razmišljanje, v petletnem povprečju (2016-2020) pa je bil tak vsak 50. kontakt.

Klepetalnica in e-pošta sta kanala svetovanja, kjer prevladujejo izredno težke teme vezane na duševno zdravje otrok in mladostnikov. V obdobju lockdowna je bilo v primerjavi s povprečjem preteklih 5 let namreč zaznati 9% porast e-oblik svetovanja.

Več

SZJ / DRAGI STARŠI, JUTRI NE PUŠČAJTE OTROK PRED VRATI ŠOL

Zveza prijateljev mladine Slovenije že vse od pojava koronavirusa in uvedbe spremljajočih ukrepov (od marca 2020) opozarja, da so otroci in mladi tisti, ki jih je epidemija zelo zaznamovala.

Z zaskrbljenostjo spremljamo aktualno dogajanje okrog zaščitnih ukrepov za zajezitev virusa v šolskih okoljih in razprave politikov, odločevalcev, šolnikov, staršev in drugih, ki so s tem povezani.

Stopimo korak nazaj in se skupaj potrudimo, da otroci ostanejo v šolah. Intenzivno nasprotovanje mnenj med odraslimi ni v korist otrok. Odrasli smo tisti, ki moramo poiskati ustrezne rešitve, ne glede na naša prepričanja.

Pozivamo k sprejetju ukrepov, ki bodo smiselni, premišljeni, ne-izključujoči in izvedljivi v praksi.

“Sedaj, ko imamo odprte šole, se potrudimo, da tako tudi ostane, ne da se kopja lomijo na ramenih otrok in mladih,” je poudarila Darja Groznik, predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije.

Kot prijatelji otrok in mladih prosimo vse, da prisluhnemo otrokom in mladim in jih tudi slišimo.

 

Več

3. REGIJSKO SREČANJE ZPMS – DRUŠTEV IN ZVEZ PRIJATELJEV MLADINE

V petek, 5. novembra 2021, je potekalo že 3. srečanje predstavnikov Zveze prijateljev mladine Slovenije s predstavniki društev iz Primorske regije.

Zaradi epidemioloških razmer je tokratno srečanje potekalo preko spletne platforme ZOOM. Srečanja se je poleg generalne sekretarke Brede Krašna, podpredsednice Pavle P. Udovič in regijskega koordinatorja za članice Uroša Brezovška udeležila tudi predsednica Darja Groznik.

Regijska srečanja so namenjena predstavitvi društev, njihovih aktivnostih/programov v posamezni regiji ter razmišljanju o delovanju mreže (zveze) s predlogi za izboljšave in razvoj.

Uvodoma so se društva dogovorila o izvajanju regijskega projekta Hladilnik toplega srca, ki ga podpira radio Capris. Poleg MDPM Sežana, DPM Koper, DPM Izola in DPM Piran se bo v letošnjem decembru akciji priključila tudi DPM Ilirska Bistrica.

Društva so v nadaljevanju predstavila svojo dejavnost, ki jo izvajajo v lokalnem okolju. Pri tem se je izpostavila razlika med samimi društvi, saj jih kar nekaj nima zaposlenih in so povsem odvisna od prostovoljnega dela. Večina dela opravijo predsedniki oz. zakoniti zastopniki v popoldanskem času doma, saj društva nimajo svojih prostorov za delovanje, kakor tudi skladiščnih prostorov za potrebe posameznega društva.

V zadnjem delu srečanja so se pogovarjali tudi o novih programih oziroma predlagali vsebinske sklope, ki naj bi jih pokrivalo delovanje ZPMS. Irena Morgan iz DPM Koper je v razpravi izpostavila tiste “tihe” otroke, ki ne sodelujejo v programu Otroški parlamenti in drugih ZPMS-jevih programih, da bi morali tudi za njih poiskati načine, kako jih vključiti v obstoječe oziroma nove programe.

Ob koncu so se društva dogovorila za regijsko koordinacijo nacionalnega programa Evropa v šoli in Otroški parlamenti.

Srečanje smo zaključili s sedaj že utečeno temo pridobivanja statusa za društva. ZPMS svoje članice spodbuja k pridobivanju humanitarnega statusa oz. statusa delovanja v javnem interesu, za kar društvom ponuja pomoč pri premagovanju birokratskih zahtev ob podajanju vloge.

Več

2. REGIJSKO SREČANJE ZPMS – DRUŠTEV IN ZVEZ PRIJATELJEV MLADINE

V torek, 19. oktobra 2021, so se v prostorih Vile Rožle v Velenju, zbrali predstavniki Zveze prijateljev mladine Slovenije in predstavniki društev iz Zgornje Savinjske statistične regije.

Povezovanje članic

Regijska srečanja so namenjena predstavitvi društev, njihovih aktivnostih/programov v posamezni regiji ter razmišljanju o delovanju mreže (zveze) s predlogi za izboljšave in razvoj.

Na srečanju se je izpostavila težava pri pravilnem vodenju dokumentov društev, predvsem posodobitvami statutov, ter pridobivanju statusa nevladne organizacije, kakor tudi statusa humanitarne organizacije.

Društva so predstavila pestro dejavnost, ki jo izvajajo v lokalnem okolju, in pomembno vlogo Medobčinske zveze prijateljev mladine Velenje, ki jo ima le-ta na regijskem nivoju povezovanja.

Naslednje srečanje bo 5. novembra preko spletne aplikacije ZOOM za društva Južne Primorske regije.

Od 1. 9. 2021 je pri ZPMS zaposlen Uroš Brezovšek. Njegovo delovno področje obsega tudi sodelovanje in pomoč društvom, članicam ZPMS. Srečanja v živo omogočajo pogovore o izzivih na lokalnem – regijskem nivoju in iskanju najboljših rešitev za posamezna društva.

Več

VZPOSTAVITEV SODELOVANJA MED TOM TELEFONOM® IN STROKOVNIMI SLUŽBAMI ZA DUŠEVNO ZDRAVJE

Na TOM telefonu smo že ob prvem valu epidemije zaznali, da ukrepi za preprečevanje širjenja virusa in vse kar je z njimi povezano, močno negativno vplivajo na otroke in mladostnike. Zaznali smo upadanje telefonskih klicev, porast klepetov in e-pošte, predvsem pa porast tematik, kot so:
– psihične težave (strah, depresivnost, samomorilne misli)
– odnosi v družini

Zaradi zaskrbljujočih podatkov smo na TOM telefonu 2. 9. 2021 organizirali posvet z naslovom “Za boljše duševno zdravje otrok in mladostnikom – vzpostavitev sodelovanja med TOM telefonom® in strokovnimi službami za duševno zdravje” na katerega smo povabili predstavnike služb za duševno zdravje otrok in mladostnikov (Psihiatrična klinika Ljubljana, NIJZ, Pediatrična klinika Ljubljana, CDZOM).
Glavni namen je bila vzpostavitev medsebojnega sodelovanja, ki bo v pomoč tistim otrokom in mladostnikom, ki se na TOM telefon obračajo zaradi resnejših duševnih stisk.

Oblikovali smo protokol sodelovanja pri napotovanju in vzpostavili možnost konzultacij v težjih primerih, ki presegajo ovire splošnega svetovalnega telefona TOM telefon ter širše osvetlili stanje duševnega zdravja otrok v Sloveniji. Skupna ugotovitev vseh sodelujočih je bila, da se nahajamo v času, ko smo zmožni medsektorsko sodelovati na način, ki bo v največjo korist otrokom, mladostnikom in njihovim staršem. Razprava je potekala okoli dveh glavnih vprašanj, ki sta odprli nekatere sistemske pomanjkljivosti in s tem možnost za napredek. Izpostavili smo tudi nekatere statistične podatke za epidemični leti 2020 in 2021, ki so vezani na obravnavo otrok in mladostnikov.

Razprava je potekala okoli dveh vprašanj:

1. Kako lahko otrokom olajšamo prehod med TOM-om in službami za duševno zdravje otrok in mladostnikov? To so otroci, ki po navadi nimajo nikogar, so najšibkejši in izpadejo iz sistema, TOM pa jih ulovi. Kako pomagati otrokom za katere je samostojno iskanje pomoči prezahteven korak?

2. Na kakšen način bi bilo mogoče vzpostaviti protokol medsebojnega sodelovanja, ki bi strokovni službi TOM-a omogočil konzultacije s strokovnjakom pedopsihiatrične ali kliničnopsihološke stroke. Zaradi več dejavnikov, se otroci na nas obračajo v stanjih, kjer bi potrebovali strokovno obravnavo. To so zahtevne situacije tudi za naše svetovalce, ki so prostovoljci, saj bi ti uporabniki potrebovali pomoč strokovnjakov. Ta novo nastala situacija je prinesla nove obveznosti strokovne službe: dodatne intervizije, supervizije, večerno dežuranja na telefonu kot dodatna pomoč svetovalcem.

Razprava je odprla tudi nekatere sistemske pomanjkljivosti ter napredke, ki bodo služili kot izhodišča za iskanje rešitev za otroke, mladostnike in njihove starše:

– Pomanjkanje kadrov glede na število obravnav.
– Dogovarjanje o ukrepih potrebno prenesti na nivo odločevalcev.
– Pomemben premik v zadnjih dveh letih v smeri zagotavljanja kakovostne in takojšnje obravnave otrok in mladostnikov, je nastajajoča mreža Centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ter vzpostavitev službe za urgentno obravnavo otrok in mladostnikov.
– Kot odgovor na dolge čakalne dobe je bil razmislek o programu t.i. vstopne službe za kakovostno informiranje in usmerjanje klicatelja glede na težavo.
– Obstoječi sistem pomoči otrokom in mladostnikom je veliko bolj kakovosten, kot pred petimi leti, vendar nezadosten in nepregleden glede na povečevanje potreb.

Na posvetu smo izpostavili nekaj statističnih podatkov, ki so vezani na obravnavo otrok in mladostnikov:

 

Tom Telefon

Podatki TOM telefona v l. 2021 kažejo na nadaljevanje trenda iz l.2020, ko so sicer tradicionalno prisotne tematike kot so telesni razvoj, vrstniki, ljubezen in spolnost, šola stopile v ozadje, v ospredje pa so prišle težave povezane z odnosi v družini in psihičnimi težavami. Tako kot l. 2020 smo tudi l.2021 največjo rast zabeležili med tematikami, ki nakazujejo na resne stiske: samomor, psihične težave in zlorabe. Število kontaktov zaradi psihičnih težav je poraslo v absolutnem in relativnem pogledu. V preteklih petih letih (2016-2020) je bilo v povprečju v prvem polletju 8,5% kontaktov povezanih s psihičnimi težavami. V prvem polletju letošnjega leta je takšnih 16,6%. Trend največje rasti predstavlja samomorilno vedenje mladih. Njihov porast je kar 3,7 kraten. V prvih šestih mesecih letošnjega leta je vsak petnajsti kontakt na TOM-u zabeležil samomorilne težnje. V petletnem povprečju (2016-2020) pa je vsak petdeseti kontakt TOM zabeležil samomorilne težnje.

Marija Anderluh, dr. med., spec. otroške in mladostniške psihiatrije

Podatki Pediatrične klinike Ljubljana, Služba za otroško psihiatrijo, ki deluje na Pediatrični kliniki v Ljubljani, se že zadnje desetletje srečuje z naraščanjem števila otrok, ki potrebujejo strokovno pomoč zaradi duševnih težav. Čakalne dobe, ki so se vzpostavile pri vseh izvajalcih na primarni in sekundarni ravni, stopnjujejo pritisk, ko se težave stopnjujejo, na obravnave na terciarni ravni. Epidemija COVIDa-19 in ukrepi za njeno obvladovanje so dodatno razkrile nedostopnost do pomoči v lokalnem okolju. V Službi za otroško psihiatrijo na Pediatrični kliniki se v zadnjem letu in pol soočajo z velikim porastom otrok z anoreksijo, nervozo, depresivnimi motnjami, otrok s samopoškodovalnim vedenjem in samomorilnimi poskusi. V prvi polovici letošnjega leta je realizacija ambulantnega dela presegla 200% realizacije v primerljivih obdobjih preteklih let.

Izr. prof. dr. Maja Radobuljac Drobnič

Podatki Psihiatrične klinike Ljubljana, Službe za otroško in mladostniško psihiatrijo Centra za mentalno zdravje, kažejo upad urgentnih pregledov in hospitalizacij med kratkimi zaprtji l.2020 in izrazit porast urgentnih pregledov (22-129 % več kot 2019) in urgentnih hospitalizacij (23-121 % več kot 2019) po ponovnem odprtju šol l. 2021.

Katja Kobilšek Guna, dr. med., spec. otroške in mladostniške psihiatrije in Ana Tkavc Zajkeskovič, dr. med., spec. otroške in mladostniške psihiatrije

Podatki Centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov kažejo, da najpogosteje obravnavajo otroke in mladostnike zaradi samopoškodovanja, samomorilnega vedenja, motenj hranjenja-anoreksija, anksioznih motnje in škodljive rabe (zasvojenost) elektronskih naprav. L. 2020 med prvim valom epidemije so se soočali z delnim zaprtjem služb. Med drugim in tretjim valom se službe niso zapirale, dodatno so uvedli tele-storitve. Jeseni 2020 podatki kažejo na občutno povečan pritisk na ambulantne in hospitalne službe. Posebej v tretjem valu ob vračanju v šole po dolgem zaprtju. V l. 2021 je tekom počitnic malo bolje, konec avgusta pa zopet opažajo povečanje iskanja pomoči (število napotitev).

Za več informacij lahko kontaktirate Tjašo Bertoncelj, strokovno vodjo nacionalne mreže TOM telefon.

Posveta so se udeležili:
 
Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS, 
Tjaša Bertoncelj, TOM telefon, ZPMS
Sandra Murk, TOM telefon, ZPMS,
Maša Blaznik, TOM telefon, ZPMS,
Jožica Maučec Zakotnik NIJZ, Program MIRA,
Matej Vinko, NIJZ, 
Anna Bujko, NIJZ Lea Korošec, CDZOM Ormož, 
Katja Kobilšek Guna, CDZOM Trbovlje
Ana Tkavc Zajkeskovič, CDZOM Brezovica
Marija Anderluh, Pediatrična klinika Ljubljana
Maja Drobnič Radobuljac, Psihiatrična klinika Ljubljana
Nadja Hriberšek, Psihiatrična klinika Ljubljana 
Karin Sernec, Psihiatrična klinika Ljubljana
Več

Jesenske počitnice – 25. – 31. oktober 2021

Kmalu bodo jesenske počitnice. Juhu! 

  • Društvo prijateljev mladine Slovenske Gorice – PROGRAM
  • Medobčinsko društvo prijateljev mladine PO – PI – PROGRAM
  • Društvo prijateljev mladine Trbovlje – PROGRAM
  • Medobčinska zveza prijateljev mladine Velenje – PROGRAM
  • Društvo prijateljev mladine Zagorje – PROGRAM
  • ZLRO – Gusarske (jesenske) počitnice
    ZLRO med jesenskimi počitnicami organizira letovanje otrok od 1. – 6. razreda, ki se bo odvilo od 25. 10. do 29. 10. 2021 v Piranu. Posadka bo odplula pustolovščinam naproti, srečali se bomo z veliko zanimivimi stvarmi, zagotovo pa nas nekje čaka tudi zaklad. Prijave že sprejemamo na spletni strani ZLRO. Vabljeni z nami na lepše!
    Več informacij:  https://www.zavod-zlro.si/gusarske-jesenske-pocitnice/
  • Društvo prijateljev mladine Škofja Loka – PROGRAM
  • Društvo prijateljev mladine Izola – PROGRAM
Več

ODMEVI EPIDEMIJE: Kako naprej? – okrogla miza na sejmu Narava-zdravje

V okviru 51. sejma Narava-zdravje vas vljudno vabimo na okroglo mizo z naslovom »ODMEVI EPIDEMIJE: Kako naprej?«, ki bo v četrtek, 21. oktobra, ob 11. uri, v dvorani Oder  Kupola (A), na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.

Na okrogli mizi bomo spregovorili o izkušnji epidemije covid-19 ter njenih posledicah na otroke in mladostnike. Iz različnih področij delovanja govorcev bomo osvetlili izzive, s katerimi smo
se morali soočati, trenutno stanje in usmeritve za naprej. Dotaknili se bomo področja šolanja, terapevtskega dela z otroki in mladostniki, svetovanja na Tom telefonu, varne rabe interneta in pomena prostega časa ter gibanja. Z okroglo mizo želimo spodbuditi razmišljanje o prihodnosti otrok in mladostnikov po zahtevni izkušnji z epidemijo covid-19.

 Na okrogli mizi sodelujejo:

Dr. Albert Mrgole (psihoterapevt v privatni praksi Zavod Vezal, predsednik Nacionalne mreže TOM telefon)
Nina Babič, (psihologinja, šolska svetovalna delavka na Osnovni šoli Martina Konšaka, predsednica Zveze prijateljev mladine Maribor)
Nace Breitenberger, (pedagog, prostovoljec TOM telefona, planinski mentor)
Janez Arh, (socialni delavec, strokovni delavec, svetovalec pri LOGOUT – Center pomoči pri prekomerni rabi interneta)
Dr. Gregor Starc (izredni profesor na Fakulteti za šport Univerze v Ljubljani)

Pogovor z gosti povezuje dr. Albert Mrgole

Za vse udeležence okrogle mize je udeležba na okrogli mizi BREZPLAČNA.

 Prosimo, da svojo udeležbo potrdite po mailu najkasneje do 18. oktobra na info@zpms.si, da vas lahko obvestimo, kje vas bo čakala vstopnica.

Več