SMERNICE O SPOŠTOVANJU, VARSTVU IN IZPOLNJEVANJU OTROKOVIH PRAVIC V DIGITALNEM OKOLJU

Spoštovani.

Za Slovenijo je značilna široka dostopnost do interneta, zato je otrokom zagotovljena možnost izražanja in participacije v okviru digitalnega okolja, vendar pa otroci nimajo dovolj kompetenc in znanja za izvajanje omenjenih pravic. Zato je potrebno nameniti veliko pozornosti zlorabam otrok v virtualnem svetu, saj imajo pogosto premalo izkušenj in znanja, da bi znali oceniti tveganje in posledice, ki jih v okviru spletnega okolja lahko prinaša vstop v zasebno (intimno) sfero življenja.

Ker daje digitalno okolje na eni strani neomejene možnosti za izboljšanje kakovosti življenja, omogoča večjo stopnjo enakosti in socialne vključenosti otrok ter predstavlja orodje za opolnomočenje in podporo, lahko na drugi strani predstavlja tveganje in povečuje ranljivost otrok. Da bi kar najbolje zagotovili zaščito in varnost otrok v digitalnem okolju, delimo smernice v skladu s KOP: Smernice CM_Rec(2018)7. -SLO_ digitalno okolje

S spoštovanjem.

 

Več

TEDEN OTROKA IN 30 LET TOM TELEFONA

Teden otroka® 2020: Odgovor je pogovor, 5. – 11. oktober

30 let delovanja Tom telefona

Razstava Odgovor je pogovor: od 4. oktobra 2020 do 4. julija 2021

 

V ponedeljek, 5. oktobra se pričenja Teden otroka®. Letos na temo Odgovor je pogovor. To pa je tudi tema letošnjega praznovanja 30-letnice Tom telefona.

V času Tedna otroka zveze in društva prijateljev mladine organizirajo različne prostočasne in razvedrilne aktivnosti za otroke v vseh večjih krajih po Sloveniji, obeležujejo pa ga tudi vrtci in šole.

Za otroke in mladino smo v zadnjih nekaj letih pripravili poslanico, ki so jo spisala znana slovenska imena: Primož Suhodolčan, Feri Lainšček, Tone Pavček, Desa Muck in Andrej Rozman Roza. Tokrat mladim pošiljamo prav posebno VIDEO POSLANICO, v kateri nastopata nadvse priljubljena igralka Nika Rozman in voditelj Malih sivih celic na RTV Slovenija Nik Škrlec. Nika in Nik sta mladim vzor in navdih, zato jim letošnje pomembno sporočilo – Odgovor je pogovor – prenašata prav ona dva.

Video poslanica ob Tednu otroka® 2020 in 30-letnici TOM telefona.

Kampanji Odgovor je pogovor so se pridružili še: Andrej Rozman Roza, Pia Zemljič in Peter Poles. Vsak izmed njih je v video sporočilu prispeval pomembne misli o tem, zakaj se moramo znati pogovarjati.

V letošnjem letu, ko nas ukrepi pred Covid-19 omejujejo socialnih stikov, je Odgovor je pogovor za vse nas, še posebej pa za mladostnike, izrednega pomena. Pred kratkim smo poročali, da je TOM telefon v času korona krize opazil trend naraščanja kontaktov, povezanih z duševnim zdravjem – osamljenost, strah, depresija, razmišljanje o samopoškodovanju in samomoru. Tom telefon je v tem času odigral pomembno vlogo pri svetovanju in pomoči v stiski. Med najpogostejšimi vsebinami, ki jih beležijo na TOM telefonu, so še vedno vrstniki, družina, ljubezen. Zato letos posebej poudarjamo – Odgovor je pogovor, ker:

  • s pogovorom hitreje najdemo rešitev
  • nam je s pogovorom lažje, ko smo žalostni, jezni, razočarani
  • s pogovorom dobimo občutek, da nismo sami
  • problem postane manjši, ko ga z nekom delimo
  • za vsako temo/težavo obstaja sogovornik
  • s pogovorom spoznavamo nove prijatelje
  • je pogovor lahko najbogatejše darilo
  • nas s pogovorom drugi lažje razumejo
  • s pogovorom poskrbimo zase (izrazimo svoje želje, potrebe, meje …)
  • s pogovorom dobimo novo perspektivo, vidim situacijo bolj jasno …
  • s pogovorom zmanjšamo stres, se razbremenimo
  • je pogovor uporaben v vseh situacijah
  • lahko s pogovorom podelimo tudi vesele trenutke

Tom telefon je za otroke in mladostnike na voljo že 30 let, na liniji 116 111 ali preko elektronske pošte tom@zpms.si in e-klepetalnice.

V okviru praznovanja 30-letnice delovanja Tom telefona smo skupaj z Muzejem pošte in telekomunikacij pripravili razstavo z naslovom Odgovor je pogovor.

Ideja o telefonu za otroke se je porodila leta 1990 na pobudo Komisije za otrokove pravice pri ZPMS. Telefon je predstavljal eno izmed novih oblik stika z otroki in mladostniki. Pet let kasneje je zaživela Nacionalna mreža TOM, ki je pod enotno brezplačno številko omogočila telefonsko pomoč otrokom in mladostnikom po vsej Sloveniji. Telefon je namenjen različnim problemom, ki jih otroci in mladostniki imajo s seboj, v družini, šoli ali s sovrstniki.

Z razstavo se bomo dotaknili mladostniške problematike in posebej opozorili nanjo, s čimer želimo nagovoriti tako širšo javnost kot tudi šolske skupine, ki omenjeno temo obravnavajo v okviru učnega načrta. Otrokom in mladostnikom bo predstavljena možnost zaupnega pogovora o težavah, stiskah in vprašanjih, povezanih z uporabo interneta in mobilnih naprav. Ob razstavi bomo z različnimi delavnicami opozarjali tudi na pasti spleta ter ozaveščali o varni rabi interneta in novih tehnologij.

Razstava bo na ogled od 4. oktobra 2020 do 4. julija 2021.

Aktivnosti po društvih v času Tedna otroka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Več

PROGRAM OTROŠKI PARLAMENTI – Z MOTIVIRANOSTJO IN POGUMOM V NASLEDNJIH 30 LET

Program Otroški parlamenti – z motiviranostjo in pogumom v naslednjih 30 let

Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) je ob 30. obletnici programa Otroški parlamenti v sredo, 30. 9., v Ljubljani pripravila Simpozij za regijske koordinatorje in mentorje Otroških parlamentov. Otroški parlamenti so 30-letnico sicer praznovali v šolskem letu 2019/2020.

Okoli 70 udeleženk in udeležencev iz vse Slovenije je uvodoma prisluhnilo kratki zgodovini Otroških parlamentov, predvsem kako se je vse skupaj začelo v letu 1990. »Otroški parlamenti so po tridesetih letih še vedno edina organizirana oblika participacije otrok, « je poudarila Liana Kalčina, častna članica ZPMS in tudi snovalka programa.

Raziskovalki Inštituta RS za socialno varstvo dr. Tamara Narat in Jasmina Rosič sta predstavili ugotovitve orodja Sveta Evrope za oceno participacije otrok v Sloveniji, ki kažejo, da je participacija otrok pri nas na nezavidljivo nizki ravni. »Pri tem je treba še posebej izpostaviti ugotovitev, da ranljive skupine otrok nimajo enakih možnosti sodelovanja in so pogosto prezrte; zdi se kot da njihova mnenja nikogar ne zanimajo,« sta opozorili raziskovalki.

Pomembna tema simpozija je bila izvedba programa v tem šolskem letu v pogojih COVID-19. Udeleženci so se strinjali, da programa ne smemo opustiti, ampak ga moramo prilagoditi dani situaciji.

Skupaj z udeleženci smo pod vodstvom izkušene moderatorke izvedli interaktivno delavnico, s katero smo s pomočjo mentorjev in regijskih koordinatorjev postavili nekaj temeljnih izhodišč za izvedbo programa letošnjem šolskem letu, med drugim vključenost vseh otrok, tudi “tihih mišk” in otrok iz ranljivih skupin, ter dosledno informiranje pristojnih odraslih o vsakoletnih zaključkih otroških parlamentov na šolski, občinski, regijski in nacionalni ravni.

V sklepnem delu dogodka je potekala slavnostna seja Nacionalnega odbora za Otroške parlamente, v sklopu katere smo podelili priznanja mentorjem in regijskim koordinatorjem za predano delo v teh 30 letih. Vsem zbranim sta se zahvalila Uroš Brezovšek v imenu Nacionalnega odbora za Otroške parlamente in Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS, ki je dejala: »Hvala vam, da lahko program Otroški parlamenti peljemo že 30 let. Hvala vam, da otrokom omogočate to izkušnjo “biti slišan in upoštevan“. Brez vas programa ne bi bilo. Zavedamo se vaše izjemne vloge, ki jo imate pri delu z učenci, pri njihovi motivaciji, kreativnosti in aktivaciji. Zato še enkrat iskrena hvala. Upamo in želimo si, da bomo skupaj še najmanj nadaljnjih trideset let.«

Izvedbo simpozija je sofinancirala organizacija Eurochild.

Več

OB MEDNARODNEM DNEVU OZAVEŠČANJA O IZGUBAH HRANE IN ODPADNI HRANI – EVROPA V ŠOLI RAZPISUJE NATEČAJ: ČE KRUHEK PADE TI NA TLA, POBERI IN POLJUBI GA.

OB MEDNARODNEM DNEVU OZAVEŠČANJA O IZGUBAH HRANE IN ODPADNI HRANI – EVROPA V ŠOLI RAZPISUJE NATEČAJ: ČE KRUHEK PADE TI NA TLA, POBERI IN POLJUBI GA.

V Zvezi prijateljev mladine Slovenije že 22. leto zapored poteka natečaj Evropa v šoli. Naslov natečaja v letu 2020/2021 se glasi Če kruhek pade ti na tla, poberi in poljubi ga. Tema letošnjega natečaja je tako povezana in z današnjim Mednarodnim dnevom in z 12. ciljem trajnostnega razvoja – zagotoviti trajnostne načine proizvodnje in porabe. V šolskem letu 2020/2021 bodo učenci in dijaki tako razmišljali o tem, kaj je odpadna hrana in kako nastane, kako vpliva na okolje in kako lahko to težavo odpravimo.

Natečaj Evropa v šoli pod okriljem Zveze prijateljev mladine Slovenije v šolskem letu 2020/2021 poteka že 22. leto zapored. Temeljni cilji natečaja so: prispevati k ustvarjalnemu soočenju z družbenimi problemi, s katerimi se spopadamo doma, v Evropi in po svetu, ter krepitev medsebojnega razumevanja, strpnosti in solidarnosti. Učenci in dijaki preko literarnega, likovnega, fotografskega, video in internetnega natečaja vsako leto razmišljajo o izzivih prihodnosti, razvijajo ustvarjalnost ter samostojno in kritično razmišljanje. Ponosni smo, da se nam je lansko leto pridružilo kar 140 osnovnih in srednjih šol ter 12.584 učencev in dijakov.

Nacionalni odbor natečaja Evropa v šoli vsako leto vsebinsko naravnanost in slogan prilagodi temi evropskega leta, zadnja leta pa se vedno bolj osredotoča na cilje trajnostnega razvoja, ki jih določa Agenda za trajnostni razvoj 2030. Mladi so tako v zadnjem času razmišljali že o podnebnih spremembah, spolni neenakosti, pomenu kulturne dediščine in podobnih pomembnih temah.

Kako pomembna je problematika odpadne hrane, so prepoznali tudi na Generalni skupščini Združenih narodov, saj so s podporo Organizacije Združenih narodov za prehrano in kmetijstvo (FAO) letos prvič razglasili Mednarodni dan ozaveščenosti o izgubah hrane in odpadne hrane – in to prav na današnji dan, 29. septembra 2020. Agenda za trajnostni razvoj 2030 si ravno znotraj 12. cilja prizadeva prepoloviti količino odpadne hrane na prebivalca, zmanjšati izgube hrane vzdolž proizvodne verige, zmanjšati količino odpadkov in podobno.

Na Zvezi prijateljev mladine Slovenije smo optimistični, da se bodo osnovne in srednje šole kljub spremenjenim okoliščinam tudi letos v čim večjem številu odzvale na natečaj Evropa v šoli. Veseli nas, da bodo ravno letos, ko prvič obeležujemo Mednarodni dan ozaveščenosti o izgubah hrane in odpadne hrane, tudi mladi v Sloveniji razmišljali o tej problematiki in seveda tudi rešitvah – navsezadnje učenci in dijaki znotraj natečaja razmišljajo o tem, v kakšnem svetu želijo živeti.

 

 

 

 

 

S spoštovanjem.

Zveza prijateljev mladine Slovenije

 

Več

SUPER DARILO ZA DRUŽINE V STISKI

Super darilo za družine v socialni stiski

V času po prvem valu epidemije COVID-19 smo na žalost opazili kar precejšnje spremembe v socialnem statusu številnih družin. Veliko družin je kriza potisnila še bolj na obrobje, številne družine pa so se prvič znašle v situaciji, ko so bile prisiljene poiskati pomoč, tudi pri nas. V tem času so z nami stopili v stik nakupovalni centri Supernova, s katerimi smo pripravili prav prikupno solidarnostno akcijo.

Ob pridružitvi kar sedmih Qlandia centrov so se v skupini Supernova namesto velikih pompoznih dogodkov odločili pomagati tistim, ki jih je korona-kriza najbolj prizadela. S prodajo Darilnih kartic Supernova so zbrali donacijo v višini kar 4.500 €, ki bodo prek našega društva prišla do družin, katerih socialni položaj se je v času COVID krize še dodatno poslabšal in so bile potisnjene še bolj na obrobje.

Hvala vsem, ki ste z nakupom Darilne kartice Supernova v slabih dveh mesecih pomagali doseči najvišji zastavljen cilj! Vsak nakup nas je namreč pripeljal bližje cilju in presrečni smo, da je akcija dosegla tako dober odziv. In hvala nakupovalnim centrom Supernova za super darilo, ki bo marsikomu pomagalo prebroditi ta težek in negotov čas. Veseli smo, da lahko sodelujemo s tako srčnimi podjetji in verjamemo, da bomo tudi v prihodnje skupaj pisali še nove srečne zgodbe.

Več

ZBIRAMO NAROČILA ZA PRAZNIČNE VOŠČILNICE IN KOLEDARJE 2021 – samo do 30. septembra

Zveza prijateljev mladine Slovenije v letošnjem letu pripravlja posebne praznične voščilnice in koledar za leto 2021.
Voščilnice in koledarji so okrašeni z našima glavnima junakoma Zarjo in Lukcem.

Seveda so voščilnice in koledarji tudi dobrodelni, saj bo od vsakega nakupa del prihodka namenjen otrokom in družinam v stiski.
▪️Cena koledarja je 6,80€, z vključenim DDV, brez poštnine
▪️Cena kompleta voščilnic (5 kosov) je 5,90€, z vključenim DDV, brez poštnine

Zelo bomo veseli vaših naročil, sprejemamo jih do 30. septembra.
Kako oddate naročilo? 📩 Pišite nam na: info@zpms.si in sporočite:
▪️ime in priimek
▪️naslov, poštna številka in pošta
▪️Koliko koledarjev naročate
▪️Koliko kompletov voščilnic naročate

Naročila bomo pošiljali po 30. oktobru, po plačanem predračunu.

Hvala vam!

Avtorica voščilnic in koledarja 2021 je Alenka Vuk Trotovšek

Velikost koledarja: Š22.5 x V22.5 (zaprt) oz. Š22.5 x V45 (odprt)
Velikost voščilnic: 16.2 x 11,3 (zaprta) oz. 16.2 x 22.6 (odprta)

 

 

Več

ROČNO IZDELANA ROLKA NA DOBRODELNI DRAŽBI

Jakob Hočevar je 19-letni ustanovitelj in lastnik znamke JH_boards. V njegovi »omari« najdemo rolke. Ročno izdelane in tudi poslikane! Jakob je ravno zaključil Waldorfsko gimnazijo v Ljubljani, sedaj pa si namerava vzeti eno leto za razvoj znamke in razmislek glede nadaljnjega študija.

»Že od nekdaj me je veselilo ročno delo in v 9. razredu osnovne šole sem v sklopu zaključnega projekta izdelal svojo prvo rolko. Delo z lesom me je takoj navdušilo in ljubezen do ustvarjanja je rasla z izdelavo vsake nove rolko. Ideje so ustvarile vedno bolj raznolike designe in oblike.«
»S svojim delom, ki me osrečuje in izpopolnjuje, se tudi sam čutim moralno obvezanega pomagati. Na mojo pobudo so se odzvali pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije in predlagali izvedbo dobrodelne dražbe. To mi predstavlja veliko veselje, saj bom lahko s svojim izdelkom nekomu polepšal dan.«

Jakob pa ne bo samo nekomu polepšal dan, ampak bo zbran znesek od dobrodelne dražbe namenil programu, ki vsako leto v začetku oktobra sliši na ime »Teden otroka«. V času tedna otroka so s pomočjo naših društev po vsej Sloveniji organizirane prostočasne in razvedrilne aktivnosti za vse otroke. Rolka je kot nalašč, da mlade spodbujamo k športnim aktivnostim, k druženju, k igri. Ker vse skupaj nenazadnje vodi k bogati socialni mreži in lepemu otroštvu.

Na dražbo dajemo rolko/cruiser. Je v celoti ročno delo. V dolžino meri 74 cm, opremljena je z novodobnimi koleščki Sharkwheel in je idealna za mestno vožnjo.

 

PRAVILA ZA SODELOVANJE NA DRAŽBI:

  • Dražba poteka od 15. 9. od 12h do 29. 9. do 12h.
  • Izklicna cena za rolko je 200 eur.
  • Ponudbe za rolko sprejemamo na elektronski naslov: info@zpms.si, v zadevo sporočila zapišite: DRAŽBA, v jedro sporočila pa ZNESEK, IME, PRIIMEK in TELEFON
  • Vsak dan bomo ob objavi dražbe na Facebook profilu ZPMS objavili najvišji znesek za rolko med ponudbami minulega dne oz. ponudbe prejete do 12h in nadaljevali z dražbo.
  • Dražba se zaključi 29. 9. ob 12h.

Pravila in pogoji Dobrodelne dražbe 2020, ZPMS LONG BOARD by Jakob Hočevar

 

 

Več

LETOVANJA SO NAJLEPŠE DARILO

Poletje najpogosteje povezujemo z brezskrbnostjo, veseljem in razigranostjo. Še posebej to velja za otroke. Da bi bilo to omogočeno čim več otrokom, je Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) ob podpori podjetja Lek, člana skupine Sandoz, že 21. leto izvedla humanitarno akcijo Pomežik soncu. Letos smo za letovanja namenili 235.000 eur in skoraj 8400 otrokom omogočili letovanja, med njimi tudi Pomežikovcem.

Pomežik soncu niso le počitnice, igranje, plavanje … je tudi čas, ko se otroci naučijo odgovornosti, sledijo urnikom, spoštujejo pravila in vzgojitelje. Otroci pospravljajo svoje postelje in sobe. Otroci pridobijo izkušnje, ki jih potrebujejo za vse življenje.

Na Zvezi prijateljev mladine Slovenije smo izjemno hvaležni za vso podporo, ki jo imamo pri podjetjih in v javnosti. Posebej se zahvaljujemo Leku za posluh že toliko let.

Velik in iskren hvala vsem, ki nas podpirate. Verjamemo, da bo naš Pomežik soncu praznoval še visoke obletnice. Hvala tudi vsem organizatorjem in izvajalcem letovanj. Še posebej smo ponosni na vse, da smo letos uspeli izpeljati letovanja brez ene same okužbe!

Zveza prijateljev mladine Slovenije

Več

Z IZDELKI, KI JIM LAHKO ZAUPATE, POMAGATE DRUŽINAM V STISKI

PR SPOROČILO PODJETJA P&G 

Z IZDELKI, KI JIM LAHKO ZAUPATE, POMAGATE DRUŽINAM V STISKI

V negotovih časih, s katerimi se iz dneva v dan soočamo, je dobro imeti zaupanja vrednega zaveznika. Ariel, Lenor, Pantene, Gillette, Always, Oral-B in druge blagovne znamke podjetja P&G, ki so se že večkrat izkazale kot prva izbira potrošnikov, stopajo skupaj v dobrodelno pobudo za pomoč družinam, ki jih je kriza v času epidemije COVID-19 najbolj prizadela. Od vsakega prodanega izdelka v času od 1. 9. do 30. 10. 2020 bo delež namenjen Zvezi prijateljev mladine Slovenije. Cilj akcije je zbrati 30.000 €, ki jih bo podjetje Orbico, kot zastopnik blagovnih znamk P&G v Sloveniji, Zvezi prijateljev mladine Slovenije podarilo v obliki čistil in izdelkov za osebno nego.

Vsak nakup je donacija

Vsakdo, ki se odloči za nakup blagovnih znamk P&G, ne samo da zaupa njihovi kakovosti, pač pa s svojo izbiro tudi pomaga družinam v socialni stiski Z vsakim prodanim izdelkom sodelujočih blagovnih znamk Ariel, Lenor, Dash, Jar, Ambi Pur, Gillette, Old Spice, Head&Shoulders, Pantene, Pampers, Herbal Essences, Always, Naturella in Oral-B v obdobju od 1. 9. do 30. 10. 2020 se namreč polni dobrodelni sklad. V dveh mesecih dobrodelne akcije je cilj zbrati 30.000 €. Celoten znesek donacije bo podjetje Orbico v imenu podjetja P&G namenilo Zvezi prijateljev mladine Slovenije (ZPMS), in to v obliki izdelkov za osebno nego in čistil, torej osnovnih dobrin, ki jih družine v socialni stiski v tem občutljivem obdobju najbolj potrebujejo.

Ena skrb manj s kakovostnimi izdelki za dom in osebno nego

»P&G je želel pripraviti akcijo, ki bo s svojim sporočilom in prispevkom pustila pozitiven vtis v lokalnem okolju,« razlaga Katja Pavlica, vodja programa P&G na Orbico Slovenija.  »Zavedamo se, da je vse več družin v zadnjih mesecih občutilo vpliv korona-krize. Mnogi so izgubili službe, prihranki kopnijo, stroški pa se kopičijo, sploh jeseni, ko je treba otroke opremiti za šolo. Zato želimo družine vsaj malce razbremeniti in jim ponuditi kakovostne in varne izdelke za dom in osebno nego.  Povezali smo se z Zvezo prijateljev mladine Slovenije, saj redno spremljajo stanje in najbolje poznajo potrebe teh družin.«

Nabor izdelkov bo pripravljen v sodelovanju s strokovnimi sodelavci ZPMS. »Potrebe družin so različne, v  splošnem pa ugotavljamo večje povpraševanje po pralnih praških in osnovnih izdelkih za nego kot so šamponi, zobne ščetke in higienski vložki«, je povedala Pika Potočnik, strokovna sodelavka za področje socialno-humanitarnih programov pri ZPMS. Paketi izdelkov bodo pripravljeni ob koncu akcije, družinam pa jih bodo razdelila lokalna društva prijateljev mladine, ki najbolj poznajo situacijo na terenu.

Izdelki, ki jim lahko zaupate

Potrošniki v času negotovosti in večje skrbi za svoje zdravje bolj zaupamo znanim blagovnim znamkam, na katere se lahko zanesemo. Dokazana učinkovitost, vrhunska kakovost in izjemen rezultat so le nekateri od dejavnikov, ki potrošnikom dajo občutek varnosti, udobja in samozavesti, da kar najbolje poskrbijo za svojo družino, dom in tudi zase.

Blagovne znamke podjetja P&G s projektom nagovarjajo prav vsakogar, da s premišljeno izbiro polepša vsakdan tako sebi kot skupnosti

 

Pripravila: Andreja Fras Martini; Orbico d.o.o.

Več