SZJ / ENO SRCE OSVOJILO SLOVENIJO

V lanskem decembru smo začeli z našo kampanjo Eno srce, v kateri smo zbirali sredstva za tri naše socialno-humanitarne programe (Sapramiškin sklad, Adin štipendijski sklad in Pomoč družinam) in Hišo zavetja Palčica, ki potrebuje obnovo. Izkušnje preteklih let kažejo, da so stiske v začetku novega leta med ljudmi pogosto še globje. Zato smo s kampanjo želeli zagotoviti dovolj sredstev, da bomo socialno šibkejšim družinam na različne načine lahko pomagali takoj in nato še vse leto. Kot se za veseli december spodobi, pa smo poskrbeli tudi za obdarovanje otrok in obisk Dedka Mraza po Sloveniji.

Razdelili več kot 1400 daril

K različnim akcijam zbiranja prazničnih daril za otroke ste pristopili številna podjetja, organizacije in posamezniki, za kar se vam iskreno zahvaljujemo. Z vašo pomočjo smo otrokom iz socialno ogroženih družin po vsej Sloveniji razdelili več kot 1400 daril. Za pomoč se zahvaljujemo našim zvezam in društvom, ki so poskrbeli, da so darila pravočasno prispela pod smrečice, pod katerimi sicer drugače ne bi bilo ničesar. Želimo verjeti, da ni bilo otroka v Sloveniji, ki ne bi bil obdarovan.

Največ daril je prispevalo podjetje Telemach Slovenija; izjemen odziv je že petič zapored doživela akcija zbiranja daril Radia in TV Veseljak; podjetje Plume Design pa je “prestreglo” 67 pisem Dedku Mrazu in izpolnilo vse zapisane želje; darila so že tradicionalno zbirali tudi zaposleni na Ministrstvu za obrambo RS in na Okrožnem sodišču v Ljubljani ter še mnogi drugi. Da so bili praznični dnevi še slajši, pa je poskrbelo Žito, d.o.o., ki nam je doniralo eno tono ŠUMI bonbonov.

December smo z darili popestrili tudi otrokom v azilnem domu v Ljubljani in v Logatcu. Okoli 140 otrok, starih do 12 let, se je prisrčno razveselilo pisanih vrečk in škatel. “Nekaj je zagotovo značilno za vse otroke sveta – vsi so veseli pozornosti in daril. December je mesec upanja, pričakovanj, mesec lepega in prav je, da smo pozorni tudi na tiste, še posebej na otroke, ki zaradi življenjskih okoliščin s strahom gledajo v prihodnost. Decembra je dovolj prostora za vse dobre može, za vse dobre misli in dejanja,” je poudarila Darja Groznik, predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije.

foto: Arhiv ZPMS
foto: Arhiv ZPMS

 Eno srce tudi v Dobrodelnem tednu TV Slovenija

Dobrodelni teden je postal že tradicionalno sodelovanje Zveze prijateljev mladine Slovenije s Televizijo Slovenija. Lani je potekal med 13. in 20. decembrom, podprla pa sta ga tudi Radio Slovenija in portal www.rtvslo.si. V dobrodelni akciji je sodelovalo šest oddaj Televizije Slovenija – Tednik, Dobro jutro, Infodrom, Krompir, Vikend paket in kviz Vem!, prek družabnih omrežij so se s poljubom akciji pridružili tudi ustvarjalci oddaje V petek zvečer. Magnifico je za dobrodelno dražbo, ki smo jo organizirali skupaj s spletnim portalom www.rtvslo.si, prispeval kultno rdečo obleko, ki jo je nosil leta 1997 v filmu Stereotip režiserja Damjana Kozoleta. Ob tem je v oddaji Vikend paket povedal: “Obleke se spomnim po tem, da je bil to zadnji dan snemanja filma in tudi zadnji prizor filma Stereotip. Zato ob tej obleki čutim neko veselje in hkrati olajšanje, da smo film končali. Ne hranim veliko stvari, sploh pa ne oblek. Ta je nekako ostala, zdela se mi je nekaj posebnega. Očitno je bilo namenjeno, da gre na dražbo za nekaj dobrega.” Obleka že ima novega lastnika.

Med Dobrodelnim tednom na Televiziji Slovenija ste posamezniki in podjetja prek SMS-sporočil in z nakazili na transakcijski račun skupaj zbrali 101.326,66 €. Vaše donacije bodo razveselile številne dijake, ki smo jim na ZPMS morali prošnjo za štipendijo zavrniti, številne starše, ki svojim otrokom ne morejo omogočiti posebnega zdravstvenega pripomočka ali terapije, ter družine, ki ne zmorejo pokriti osnovnih življenjskih položnic.

»Veseli smo, da s Televizijo Slovenija v decembru že tradicionalno sodelujemo za dober namen. Zadovoljni smo, da se je dobrodelni vikend z leti razširil v dobrodelni teden, kar kaže na to, da je skupni projekt uspešen in ga gledalci podpirajo. Vsebino programa vsako leto poskušamo narediti čim bolj zanimivo. V letošnjem letu smo v ospredje postavili našo kampanjo ENO SRCE, ki predstavlja medsebojno povezanost v prazničnem decembru. Pomagajmo si med seboj in skrbimo drug za drugega; v dobrodelnem tednu ste z zbranim zneskom gledalci pokazali, da vam je mar. Hvala, da smo se skupaj povezali v ENO SRCE,« se zahvaljuje Darja Groznik.

Mladi sporočajo odraslim

V decembru smo s kampanjo Mladi sporočajo odraslim na naših družbenih omrežjih, kjer sporočila lahko preberete v celoti, kot prijatelji mladih izpostavljali razmišljanja, kaj želijo otroci in mladostniki, da odrasli slišimo.

  • Spodbujajte nas.
  • Dragi starši, cenite tudi svojo srečo.
  • Otroci vidimo svet drugače kot vi.
  • Vzdržujte medsebojne odnose. Zaupajte nam. Pokažite nam pot, bodite strpni in razumevajoči, a vendar nam pustite živeti naše sanje!
  • Pustite nam biti edinstveni in drugačni.
  • Če nimate prav, se opravičite.
  • Poskrbite, da bodo vsi otroci imeli dom.
  • Tudi naše mnenje velja.

Povezani v ENO SRCE vstopamo tudi v leto 2022

Na ZPMS bomo še naprej širili glas otrok, delali dobre projekte, se povezovali, iskali poti in vzpodbujali, da otroci in mladostniki najdejo svoj smisel življenja. Otrokom in mladostnikom, ki drugače ne bi poznali zimskih in morskih radosti, bomo v zimskih mesecih omogočili zimovanja, v poletnih letovanja, v jesenskih dneh zagotovili polno šolsko torbo; dodelili bomo toliko štipendij, kolikor bo Adin štipendijski sklad dopuščal; vse leto bomo otrokom s posebnimi potrebami omogočali terapije iz Sapramiškinega sklada in pomagali družinam v stiski. Razvijali bomo programa Otroški parlamenti in Mladi raziskovalci zgodovine ter iskali ustvarjalne navdihe med mladimi na natečaju Evropa v šoli. Poskrbeli bomo, da bo naš TOM telefon prepoznan med vsemi otroki in mladostniki, saj se nikoli ne ve, kdaj nekdo potrebuje vzpodbudne besede strokovnega anonimnega neznanca, ko se znajde v stiski.

 

Več

SZJ / NAJ SVET POSTANE PRAVLJIČNA VASICA ZA VSE

Ljubljana, 21. december 2021 – Mercator je v sklopu projekta Pravljična vasica, ki je povezal celotno Slovenijo, pozval ljudi k sodelovanju pri gradnji virtualni vasice, s katero so zbirali sredstva za Hišo zavetja Palčica. Denarno donacijo pet tisoč evrov je Tomislav Čizmić, predsednik uprave Mercatorja, predal Darji Groznik, predsednici Zveze prijateljev mladine Slovenije, namenjena pa bo obnovi in urejanju prostorov hiše.

Praznični čas je obarvan z veseljem in toplino. V ljudeh se prižigajo drobne iskrice in poveča se skrb za sočloveka. To je čas za najbližje, v varnem zavetju doma, kjer ne manjka prijetnih božičnih vonjev in luči. Žal pa vsi ne živijo te realnosti. Veliko otrok se v svojem domačem okolju ne počuti varno in niso deležni topline. Pri Mercatorju so se z željo, da bi bili prazniki lepi za prav vse, odločili projektu Pravljična vasica dodati dobrodelno noto. Najboljši sosed je v imenu vseh, ki so na spletni strani www.pravljicna-vasica.si pomagali zgraditi virtualno pravljično vasico, daroval sredstva za mirno zatočišče otrok v Hiši zavetja Palčica, ki so jo tudi zgradili in opremili ter leta 2004 predali v uporabo Zvezi prijateljev mladine Slovenije.

Ob današnji slavnostni predaji donacije je Tomislav Čizmić, predsednik uprave Mercatorja, povedal: »Nad pozitivnim odzivom ljudi pri gradnji virtualne vasice smo navdušeni in zelo smo zadovoljni, da smo v tako hitrem času zbrali 5.000 evrov, ki jih danes z največjim veseljem podarjamo Hiši zavetja Palčica. Vem, da bodo sredstva porabljena za najnujnejša popravila, s katerimi bo otrokom omogočeno še varnejše in prijetnejše bivanje.« Donacijo je Čizmić predal Darji Groznik, predsednici Zveze prijateljev mladine Slovenije in dodal: »Vi in vaši prostovoljci vlivate upanje tistim, ki ga potrebujejo, in hkrati spodbujate vse nas, da pomagamo ljudem po svojih najboljših močeh.«

Zbrana sredstva bo ZPMS namenili za obnovo in vzdrževanje hiše. Najnujnejše je popravilo balkonskih vrat in montaža novih vhodnih vrat. Seznam, kaj vse bi bilo potrebno v hiši popraviti, je žal zelo dolg, zato upajo, da ga bodo z zbranimi sredstvi lahko čim bolj skrajšali. »Današnji dogodek je še en izmed kamenčkov v veselem decembru, ki nosi lep namen in zelo nas veseli, da je Mercatorju pomembno, kaj se dogaja s Hišo zavetja Palčica. Veseli smo, da leto zaključujemo v tako pozitivnem duhu,« je ob prejemu donacije dejala Groznikova.

Čizmić je predajo donacije zaključil z iskreno zahvalo Groznikovi in vsem prostovoljcem ter lepimi željami ob prihajajočih praznikih.

 

 

 

Več

SKORAJ 91 TISOČ EVROV ZBRANIH V TEDNU (PRED)PRAZNIČNE DOBRODELNOSTI ZPMS

Med 13. in 20. decembrom je potekal Dobrodelni teden ZPMS in TV Slovenija, ki sta ga tekom akcije podprla tudi Radio Slovenija in portal www.rtvslo.si.Med Dobrodelnim tednom ste posamezniki in podjetja prek SMS-sporočil in z nakazili na TRR-račun do sedaj (do 11. ure 21. 12. 2021) skupaj zbrali 90.922 evrov.»Veseli smo, da s Televizijo Slovenija v decembru že tradicionalno sodelujemo za dober namen. Zadovoljni smo, da se je dobrodelni vikend z leti razširil v dobrodelni teden, kar kaže na to, da je skupni projekt uspešen in ga gledalci podpirajo. Vsebino programa vsako leto poskušamo narediti čim bolj zanimivo. V letošnjem letu smo v ospredje postavili našo kampanjo ENO SRCE, ki predstavlja medsebojno povezanost v prazničnem decembru. Pomagajmo si med seboj in skrbimo drug za drugega; v dobrodelnem tednu ste z zbranim zneskom gledalci pokazali, da vam je mar. Hvala, da smo se skupaj povezali v ENO SRCE,« se zahvaljuje Darja Groznik, predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije.

Predstavitev praznične kampanje ENO SRCE

Darja Groznik, predsednica ZPMS v Dnevniku 

V oddajah Dobro jutro, bomo med drugim podrobneje predstavili kampanjo ENO SRCE ter socialno-humanitarne programe Adin štipendijski sklad, Sapramiškin sklad in Pomoč družinam.
Foto: Arhiv RTV SLO
Vabljeni vsi posamezniki in podjetja, da po svojih zmožnostih pomagate z donacijami prek SMS-sporočil ali z nakazili na transakcijski račun. Z vašo pomočjo lahko ponovno polepšamo trenutke tistim, ki nas bodo v prazničnih časih najbolj potrebovali – otroci in njihove družine v socialni stiski.

Zveza prijateljev mladine Slovenije, Dimičeva 9, 1000 Ljubljana

IBAN: SI56 6100 0000 3512 232
Koda namena: CHAR
Sklic: SI00 07-245016
Namen: ENO SRCE

Donatorska pogodba

Na številko 1919 lahko pošljete SMS z besedo ENOSRCE5 in prispevali boste 5 evrov, če pa želite darovati več, lahko poljubni znesek nakažete neposredno na transakcijski račun ZPMS.

INFODROM

Foto: Adrian Pregelj
Foto: Adrian Pregelj

 

 

V informativni oddaji za otroke Infodrom bodo v dobrodelnem tednu v petek, 17. decembra, mladi odraslim sporočali svoje želje, ideje in iskreno mnenje, kaj od njih pričakujejo in v kakšnem svetu želijo živeti.

 

 

 

KROMPIR

Foto: Adrian Pregelj
Foto: Adrian Pregelj

Mladinska oddaja Krompir bo v soboto, 18. decembra, namenjena glasbi v živo. S pestro paleto žanrov in izvedb glasba v nas budi različna čustva, predvsem pa nas povezuje in oblikuje v občutljivejše posameznike tudi v odnosu do sočloveka. O sočutnosti, medsebojni povezanosti, solidarnosti in dobrodelnosti, ki še zdaleč ni zgolj materialne narave, bo med drugim tekla beseda z nadobudnimi in prepoznavnimi glasbenimi gosti.

SKUPAJ SMO ENO SRCE

Vaša pomoč in vaše donacije bodo razveselile nekaj tistih dijakov, ki so jim na ZPMS morali prošnjo za štipendijo zavrniti, nekaj staršev, ki svojim otrokom ne morejo omogočiti posebnega zdravstvenega pripomočka ali vadbe ter nekaj družinam pokriti osnovne življenjske položnice. To je lahko naše skupno novoletno darilo njim.

Svoj prispevek lahko nakažete tudi na TRR Zveze prijateljev mladine Slovenije. Prek mobilne banke lahko poskenirate QR kodo in po svojih zmožnosti donirate poljubni znesek.

 

»Dobrodelni teden je postal že tradicionalno sodelovanje Zveze prijateljev mladine Slovenije s Televizijo Slovenija. Cenimo, da nas podpirate pri našem poslanstvu delati dobro za otroke in mladostnike. Letošnjo praznično kampanjo smo združili v ENO SRCE, v katero združujemo naše socialno-humanitarne programe (Pomoč družinam, Adin štipendijski sklad in Sapramiškin sklad) ter vse decembrske aktivnosti, tudi obisk Dedka mraza v organizaciji naših članic širom Slovenije. Z darili bomo pričarali nasmehe otrokom iz ranljivih okolij, s plačilom položnic omilili stisko družinam ali omogočili fizioterapije otrokom s posebnimi potrebami.Vsi skupaj smo eno srce, prebivalci Slovenije, ki tako nesebično priskočijo na pomoč ob vsaki priložnosti, in vsi tisti, ranljivejši, ki odprejo srce in dovolijo, da ga napolnimo. In kot je Anja Rupel v himni ZPMS zapisala: ˝Eno srce v meni in tebi živi, veliko kot sonce, eno srce za vse ljudi.˝ Hvala vam in vašim gledalcem, ker nam pomagate delati dobra dela.« Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS

VIKEND PAKET

Vikend paket bo v nedeljo, 19. decembra, v duhu prihajajočih prazničnih dni med oddajo vabil gledalke in gledalce, da po svojih močeh pomagajo najranljivejšim med nami. Gost dobrodelne oddaje je bil Robert Pešut Magnifico, ki je ZPMS-ju v dobrodelne namene podaril svojo obleko, ki je pomembno zaznamovala njegovo kariero. Obleko že ima novi lastnik. 

 Foto: Žiga Culiberg

KVIZ VEM!

Foto: Adrian Pregelj
Foto: Adrian Pregelj

Dobrodelni teden pa 20. decembra zaključuje še dobrodelni kviz Vem!, v katerem se bodo pomerili trije prostovoljci ZPMS: predsednica 25. nacionalnega Otroškega parlamenta Nomi Hrast, prostovoljec na letovanjih Jakob Gabrič in prostovoljec s TOM telefona Nace Breitenberger. Kampanji se bo z donacijo tudi letos pridružil dolgoletni donator podjetje TRANSPAK. Zbrana sredstva pa bodo šla v Sapramiškin sklad.

 

Več

SZJ / TELEMACH S 500 PRAZNIČNIMI DARILI ZA ENO SRCE

Povežimo se, skupaj smo ENO SRCE, je letošnje praznično vodilo Zveze prijateljev mladine Slovenije. Skupaj polepšajmo praznične trenutke tistim, ki to potrebujejo.

Družbena odgovornost je dandanes že povsem vpeta v delovanje velikih podjetjih, dobrodelnost pa predstavlja njen zelo pomemben del. Pri telekomunikacijskem podjetju Telemach se svoje odgovornosti do vračanja družbi dobro zavedajo, še posebej pa se je to zavedanje povečalo med pandemijo. Tako so lani skupaj s krovno skupino United Group podarili 500.000 $ za nakup medicinske opreme, številnim učencem pa olajšali šolanje na daljavo z donacijami bodisi tablic bodisi povezave do spleta.

S tovrstnimi donacijami sicer v podjetju pomagajo skozi vse leto, letos pa so se odločili še za posebno akcijo zbiranja daril med zaposlenimi, in sicer za otroke, stare od 6 do 12 let, iz socialno šibkih okolij. Kot prejemnika donacije pa so izbrali našo organizacijo, našo praznično kampanjo ENO SRCE, v kateri združujemo naše socialno-humanitarne programe in tudi obisk Dedka Mraza, ki ga skupaj z našimi članicami organiziramo širom po Sloveniji.

Odziv je bil odličen, zaposlene je prevzel praznični duh in so pokazali izjemno sočutje do ljudi v stiski, akcijo pa je izdatno podprlo tudi podjetje, tako da se je nabralo skoraj 500 daril. Poleg daril za otroke je Telemach ZPMS predal tudi 14 kompletov novoletnih smrečic z lučkami in okraski, da bi na ta način še dodatno praznično obarval domove.

»Zvezo prijateljev mladine Slovenije smo izbrali zato, ker skozi dolgoletne aktivnosti vedno znova dokazuje, da gredo zbrana sredstva v prave roke. Na zvezi delajo s srcem, kar se odraža v vseh izvedenih projektih doslej, s katerimi so pomagali res velikemu številu otrok in družin. Pri Telemachu menimo, da so božično-novoletni prazniki tisti čas v letu, ko si vsakdo zasluži vsaj eno darilo. Zato smo stopili skupaj in res smo veseli, da se je toliko zaposlenih odzvalo na akcijo,« je dejala Greta Šter, vodja korporativnega komuniciranja in odnosov z javnostmi pri Telemachu.

»Cenimo, da ste za donacijo izbrali našo organizacijo, ki deluje že 68 let in si prizadeva za družbo, v kateri imajo otroci in mladostniki svoj glas, svoje pravice in spodbudno okolje za razvoj. Z darili, ki ste jih zbrali na Telemachu in praznično zavili, bomo pričarali nasmehe otrokom iz ranljivih okolij. In kot je Anja Rupel v Himni ZPMS zapisala: “Eno srce v meni in tebi živi, veliko kot sonce, eno srce za vse ljudi, naj vaša darila dosežejo čim več src nasmejanih otrok,« je ob predaji povedala Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS.

Več

HLADILNIK TOPLEGA SRCA, NAJVEČJA DOBRODELNA AKCIJA V OBALNO-KRAŠKI REGIJI

Radio Capris  je 1. decembra odprl vrata Hladilnika toplega srca, največje dobrodelne akcije v regiji, ki je letos še šesta zapored.

Akciji so se letos pridružili v petih društvih prijateljev mladine.

Dobrodelna akcija, s katero smo do sedaj pomagali že preko 1.000 družinam po celotni regiji (samo lani rekordnim 360 družinam in približno 1.000 otrokom), bo trajala vse do 31. decembra. Organiziramo jo v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Slovenije in društvi prijateljev mladine Koper, Izola, Piran, Sežana in Ilirska Bistrica. Brez dvoma gre za najpomembnejšo dobrodelno akcijo doslej, saj so stiske družin letos še občutno večje. Kot vsa leta doslej, v Hladilnik toplega srca sprejemamo nepokvarljiva živila, ki bodo predvsem otrokom iz najbolj ogroženih družin vsaj nekoliko polepšala ta praznični čas, njihovim družinam pa olajšala življenje. Gre za: sladke dobrote (čokolade, panetoni, piškoti, namazi, marmelade …), nepokvarljive izdelke (testenine, riž, moka, olje, sladkor, paštete, čaj, kava …), izdelke za osebno nego (šamponi, geli za tuširanje, milo, zobne ščetke, pralni praški) in čistila.

Poslušalke in poslušalci lahko dobrine prinašajo v Caprisov čarobni studio, ki se letos nahaja v neposredni bližini drsališča v Kopru (pri kapitaniji), odlagajo pa jih lahko tudi v trgovinah Eurospin (Koper, Izola, Lucija, Sežana, Kozina in Ilirska Bistrica). Tudi letos je omogočeno doniranje preko sms sporočila z uporabo ključne besede OBALA5, poslane na 1919 (pri tem se donira 5 evrov). Novost pa je doniranje poljubnega zneska s pomočjo skeniranja QR kode. Slednja je na voljo na radijski spletni strani in ob vhodu v Caprisov terenski studio.

KOMU IN ZAKAJ POMAGAMO?

Pomagamo otrokom in njihovim družinam, ki živijo v hudem pomanjkanju in prihajajo iz občin Koper, Ankaran, Izola, Piran, Sežana, Hrpelje-Kozina, Divača, Komen in Ilirska Bistrica. Ker smo prepričani, da si zaslužijo prav vsi preživeti mirne, tople in brezskrbne praznike, je skupna pomoč zelo dragocena še posebej letos, ko se lokalna društva prijateljev mladine pri svojem delu soočajo z vse težjimi primeri. Zbrane dobrine bodo v obliki prekrasnih prazničnih paketov k družinam prihajale skozi ves mesec. Denarna sredstva bodo pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije namenili socialno najbolj ogroženim družinam iz Obalno-kraške regije in jim neposredno plačali nujne stroške (plačilo računov za vodo, električno energijo, ogrevanje, nakup oblačil za otroke, hrane …). Radio Capris in ZPMS bosta ob koncu akcije, kot vsako leto doslej, objavila višino zbranih sredstev in prazničnih dobrot ter ostalih potrebščin.

Dobrodelno akcijo z donatorskimi sredstvi že vrsto let podpirajo nekatera srčna podjetja iz Obalno-kraške regije in upamo, da bo tako tudi letos. “Tudi letos računamo na pomoč dobrih ljudi in upamo, da se bomo v tem posebnem času spet povezali v eno. Lani smo bili neizmerno veseli in ponosni na občanke, občane, podjetja in različne organizacije, ki so se organizirali v samostojnih akcijah in zbrano neumorno prinašali k nam. Dobesedno odprtih ust pa smo ostali, ko so nas, kljub težkim razmeram, obiskali zaposleni iz covid oddelka Splošne bolnišnice Izola in prispevali zbrane dobrine za otroke iz družin v stiski,” priznava naš odgovorni urednik Mitja Čehovin.

DOBRODELNO IN VESELO – SKUPAJ!

Radio Capris bo od srede 1. decembra svoj program vsak dan oddajal iz dogodka Fantazima v Kopru. Tudi letos poslušalce čaka pestro in zanimivo dogajanje. Gostili bomo številne pomembne akterje v lokalnem okolju – različne glasbenike, športnike, društva in mnoge druge. Pripravili bomo tudi nekaj “mini koncertov”, ki si jih bo v neposrednem prenosu mogoče ogledati tudi na spletnih kanalih Radia Capris.

Foto: Jaka Ivančič
Več

SZJ / PILOTNI DEL PROJEKTA OTROŠKO NOVINARSKO SREDIŠČE PREHAJA V POLNO OBRATOVANJE

Februarja letos smo pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) začeli s pilotnim projektom Otroško novinarsko središče (ONS), katerega namen je povezati otroke in novinarje pri iskanju odgovorov in informacij na različne družbene tematike. »Pravica otrok do participacije je v Sloveniji uresničevana pretežno v okviru lokalnih skupnosti in nevladnih organizacij. Zato smo se odločili, da skupaj s sodelujočimi novinarji odpremo medijski prostor za otroke in tako mnenje otrok postavimo v središče družbenega poročanja, na televizijske oddaje, spletne časopise, radijske valove,« je pojasnila Sara Geiger Smole, vodja projekta Otroško novinarsko središče.

K sodelovanju v pilotnem projektu se je odzvalo več novinarjev oz. medijev (Kulturna redakcija RTVSLO, RTV Slovenija: oddaja Infodrom, Radio Koper, Spletni časopis za otroke ČASORIS, Časnik Večer), ki so nato opravili usposabljanje s področja otrokovih pravic, smernic za poročanje o otrocih ter načinih sodelovanja z otroki pri pripravi prispevka ter za to prejeli certifikat ONS.

O pilotnem projektu smo s simpatičnim letakom obvestili vse osnovne šole ter učenke in učence 3. triade povabili, da preko spletnega obrazca https://www.zpms.si/otrosko-novinarsko-sredisce/ izrazijo željo za sodelovanje, nato pa smo jih povezali z izbranim medijem oz. novinarjem, s katerim skupaj raziskujejo vprašanja povezana s prvo razpisano temo, predsedovanje Slovenije Svetu EU. Končni izdelki bodo novinarski prispevki.

V Otroško novinarsko središče se je vključilo več otrok iz vse Slovenije, ki so z vprašanji naslavljali predvsem politike, najbolj pa jih je zanimalo kako potekajo priprave na predsedovanje, kako obremenjujoče je nositi odgovornost za odločanje v času predsedovanja, kaj konkretnega je bilo sprejetega in realiziranega v času predsedovanja ter zakaj se več sredstev ne nameni reševanju problematike globalnega segrevanja, kopičenja odpadkov.

Pilotni projekt Otroško novinarsko središče se z novembrom končuje, naše Otroško novinarsko središče pa bo delalo še naprej. Januarja bomo izbrali novo aktualno temo in pozvali še druge medije oz. novinarje, naj se nam pridružijo. »Predvsem pa vabimo vas, otroci, k zastavljanju vprašanj. Otroško novinarsko središče daje edinstveno priložnost, da ste otroci prepoznani kot enakopravni sogovorniki v naši družbi, za kar si ZPMS prizadeva tudi s pripravo Bele knjige o uresničevanju pravice otrok do participacije,« je poudarila Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS.

Ker sta “spoštovanje mnenj otrok” in “svoboda izražanja” dve izmed otrokovih pravic po Konvenciji ZN o otrokovih pravicah, smo v sklopu pilotnega projekta izdelali še zanimiv didaktični pripomoček – igralne karte, s pomočjo katerih bodo otroci ugotavljali, katere otrokove pravice so zapisane v Konvenciji in katere so morda izmišljene.

Projekt izvajata ZPMS in Središče za zagovorništvo in informiranje o pravicah otrok in mladostnikov – Središče ZIPOM.

Povezava do spletnega obrazca za otroke: https://www.zpms.si/otrosko-novinarsko-sredisce/

 

Več

POZIV VLADI, POSLANKAM IN POSLANCEM DZ TER DS O SOLIDARNOSTNEM DODATKU

Nacionalni forum humanitarnih organizacij (NFHOS), Slovenska filantropija, Zveza Prijateljev mladine Slovenije, Rdeči križ Slovenije in Slovenska Karitas smo danes poslali poziv vladi, poslankam in poslancem DZ ter Državnemu svetu poziv ponovnega razmisleka ter preučitve možnosti umestitve dodatnih ranljivih skupin kot prejemnike solidarnostnega dodatka.

Veseli nas, da je v novem predlogu Zakona o interventnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic epidemije COVID 19 določen tudi solidarnostni dodatek.

Humanitarne organizacije združene v Nacionalnem forumu humanitarnih organizacij, ki združuje 104 humanitarnih organizacij (NFHOS) in organizacije, ki izvajamo socialno-varstvene programe, in smo v vsakodnevnem stiku z različnimi skupinami najranljivejših prebivalcev RS, vas pozivamo k ponovnemu premisleku o določitvi solidarnostnega dodatka za posebej ranljive skupine.

Strinjamo se, da v to skupino spadajo invalidi, ljudje, ki so izgubili službo, upokojenci ter starejši kmetje, za katere ste predvideli solidarnostni dodatek. Menimo, da bi za zmanjšanje ter nadaljnjo preprečevanje revščine v Sloveniji morali povečati obseg upravičencev solidarnostnega dodatka.

Velike stiske opažamo pri ljudeh vseh starosti. Ena izmed skupin so posamezniki, ki iz socialnih ali drugih državnih transferjev prejmejo manj kot 510 EUR. Vaš predlog se osredotoča na starejše, a izpušča starejše od 65 let, ki prejemajo denarno socialno pomoč in varstveni dodatek ter je tako njihov znesek tudi manjši od 612 EUR mesečno. Trenutni ukrepi so prinesli obvezen nakup IT opreme za šolajoče otroke, dijake, študente, nakup posebnih zaščitnih mask, predhodno plačilo hitrih testov, dražijo se redni življenjski stroški, ki pa se močno povišujejo predvsem pri ljudeh, ki niso lastniki svojih ali socialnih stanovanj, temveč so najemniki na trgu nepremičnin.

Glede na vse zgoraj napisano predlagamo naslednjo spremembo predloga zakona:

»Prebivalcem Republike Slovenije, katerih edini prejemek predstavljajo socialni transferji ter transferji iz pokojninske ter invalidske blagajne, se izplača dodatek:

    • v višini 300 eurov, ki prejemajo zgoraj omenjena sredstva do višine 500 EUR,
    • v višini 200 EUR, ki prejemajo omenjena sredstva do višine 600 EUR ter
    • v višini 100 EUR, ki prejemajo omenjena sredstva v višini do 700 EUR.

Ravno tako se izplača solidarnostni dodatek prejemnikom otroškega dodatka v prvih petih dohodkovnih razredih, in sicer v višini 100 EUR na otroka.«

Veseli bomo vašega ponovnega razmisleka ter preučitve možnosti umestitve dodatnih ranljivih skupin kot prejemnike solidarnostnega dodatka, le tako bo zakon resnično dosegel svoj namen.

 

Več

EUROSPIN DONIRAL 10.000 EUR ZVEZI PRIJATELJEV MLADINE SLOVENIJE® ZA NAKUP ŠOLSKIH POTREBŠČIN OTROKOM IZ SOCIALNO OGROŽENIH DRUŽIN

Ob svetovnem dnevu otroka, ki ga obeležujemo 20. novembra, se spominjamo predvsem tistih otrok, ki prihajajo iz socialno ogroženih družin. Tega se zavedajo tudi v družbeno odgovornem podjetju Eurospin, kjer so donirali 10.000 EUR Zvezi prijateljev mladine Slovenije.

Eurospin Slovenija in Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) sta v letošnjem letu združila moči pri zbiranju sredstev za nakup šolskih potrebščin otrokom iz socialno ogroženih družin. Sredstva so, pod okriljem kampanje ‘Pomagajte narisati nasmeh’ zbirali od 1. junija do 31. oktobra 2021, in sicer s prodajo kompletov barvnih kred. Od vsakega prodanega kompleta so v Eurospinu namenili 1,00 EUR v dobrodelne namene. Obenem so se sredstva zbirala tudi s pomočjo SMS donacij.

»Zahvaljujem se Eurospinu, da smo tudi letos skupaj napolnili šolske torbe, ki so privabili nasmehe na otroške obraze. Vabim, da še naprej vsi rišemo vesele ilustracije z barvnimi kredami,« je povedala Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS.

Spodbujanje kreativnosti in fizične aktivnosti otrok je izjemnega pomena, še zlasti v času epidemije in z njo povezanih zaprtij družbe. Naši najmlajši hrepenijo po druženju, ustvarjanju, igri in zabavi. Na osmih parkiriščih Eurospinovih trgovin so bila zato v pomladnih ter jesenskih mesecih organizirana zabavna druženja. Otroci so se lahko udeležili kreativnih delavnic in vodenih iger, svojo ustvarjalnost pa so lahko izrazili z risanjem s kredo po tleh. Druženja so zaznamovali ritmi skladbe Jerusalema in bogate nagrade; v Eurospinu so namreč še dodatno 8x podarili otroška kolesa MTB, komplete skiro-čelada-nahrbtnik in komplete nahrbtnik-žoga. Poleg materialnih nagrad pa je bilo podeljenih še 1.360 EUR v obliki darilnih bonov za nakupe v trgovinah Eurospin.

Otroci so naše največje bogastvo. S skupnimi močni jim lahko pomagamo, da se bodo tako tudi počutili.

»S kampanjo smo želeli otrokom omogočiti vsaj malce bolj brezskrbno otroštvo in deloma finančno razbremeniti njihove starše. Lansko leto smo tako sredstva zbirali s prodajo ekoloških stekleničk in ustvarjalnim natečajem za mlade, pred tem pa tudi z otroškimi pobarvankami,« je pojasnila Natalija Pagon, vodja marketinga v podjetju EUROSPIN EKO d.o.o.

O blagovni znamki Eurospin Slovenija

Družba Eurospin je največji italijanski diskont s približno 1.200 prodajnimi mesti v Italiji, Sloveniji in na Hrvaškem. Je ena redkih gospodarskih družb v panogi trgovinskih verig, ki se nenehno širi in si prizadeva ustvarjati vse bolj razvejano mrežo prodajnih mest na tem ozemlju. Leta 2004 ustanovljeno podjetje EUROSPIN EKO d.o.o. zaposluje več kot 500 ljudi in izdelke lastnih blagovnih znamk visoke kakovosti ponuja v 53-ih trgovinah po vsej Sloveniji. Mreža trgovin v Sloveniji je bila nedavno (9. september 2021) dopolnjena s popolnoma novo trgovino v Logatcu, ki ustreza visokim standardom sodobnega kupca. Format trgovine se ponaša z novo zunanjo in notranjo podobo, s prostornimi nakupovalnimi hodniki in optimalno osvetlitvijo. Veriga bo v decembru dopolnjena še z eno novo trgovino, in sicer v Ormožu.

O Zvezi prijateljev mladine Slovenije (ZPMS)

Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) je humanitarna organizacija, ki že 68 let deluje za dobro slovenskih otrok. Njena mreža šteje 109 članic, ki so prisotne po vsej Sloveniji. Prizadevajo si za družbo, v kateri imajo otroci in mladostniki svoj glas, svoje pravice in spodbudno okolje za razvoj. ZPMS in njene članice so vezni člen med potrebami in interesi otrok in mladih s svetom odraslih – institucijami in organizacijami, ki jim skladno s svojim temeljnim poslanstvom želijo, hočejo ali morajo nuditi možnosti za sproščeno odraščanje v samostojne in samozavestne posameznike.

Več

SZJ / TOM OBDARUJE, KER PRAZNUJE

20. novembra svoj 31. rojstni dan praznuje TOM telefon®, ki je nastal leta 1990 na pobudo otrok. Ustanovljen je bil na isti dan, kot je bila leto dni prej sprejeta Konvencija Združenih narodov o otrokovih pravicah. TOM telefon je anonimna, zaupna, brezplačna svetovalna linija za otroke in mladostnike s sloganom Odgovor je pogovor®. Že 31 let poslušamo in vzpodbujamo otroke in mladostnike, da zaupajo vase in druge. Že več generacijam stojimo ob strani v odraščanju. V tem času je TOM telefon postal eden izmed najbolj prepoznanih programov Zveze prijateljev mladine Slovenije.

»Tako kot vedno – vsak dan – že 31 let, poslušamo, se pogovarjamo, iščemo prave poti, se veselimo z vami. Ko je zelo hudo, ko ste žalostni ali prešerno veseli smo z vami na 116 111. Slišimo in razumemo vas. POKLIČITE NAS – MI VAS SLIŠIMO! Ne vidimo se, a se slišimo in skupaj iščemo prave POTI. Naj bo tako s TOM-om še naprej! SREČNO!« je zapisal Nace Breitenberger, pedagog, prostovoljec TOM telefona, planinski mentor.

»Dragi TOM! Tvojim svetovalcem želim, da ostanejo srčni, vztrajni in da se vedno zavedajo, da so nepogrešljivi; klicateljem, da najdejo odmev težav v empatičnem glasu na drugem koncu znane številke, in tebi, dragi TOM, da tvoj pomen nikoli ne ugasne. Ponosna, da sem del zgodbe!« pravi Nina Babič, psihologinja šolska svetovalna delavka, predsednica ZPM Maribor.

»TOM je velika skupnost, ki živi in deluje že preko 30 let. Upam si reči, da je TOM v tem času postal del skupnosti odraščajočih,« sporoča Albert Mrgole, predsednik Nacionalne mreže Tom Telefon, in nadaljuje: »V tem času se je okoli telefona za pomoč otrokom in mladostnikom zvrstilo veliko ljudi in veliko zgodb; od vseh, ki so telefon uporabili za odziv, ki so ga potrebovali, do ljudi na drugi strani, ki so se odzivali: prostovoljci, supervizorji in vsi drugi podporniki, brez katerih delovanje TOM ne bi bilo mogoče, tudi ZPMS in družba Telekom. Hvaležen sem, da sem del te skupnosti, da jo lahko usmerjam po strokovni plati, hvaležen sem za vse srčne vložke vseh, ki delujemo na tem področju zaradi plemenitega poslanstva. Želim, da to skupnost negujemo in ohranjamo še naprej v povezanosti. In seveda čestitke za vse, kar je TOM, in usmerjam pogled na še mnoga leta smiselnega poslanstva.«

NAŠE DARILO vam je ZBORNIK “Odgovori sodobnim načinom odraščanja”

Vsem zainteresiranim podarjamo izjemno kakovosten ZBORNIK “Odgovori sodobnim načinom odraščanja”, ki bo brezplačno na voljo do 15. decembra 2021 oziroma do porabe zalog; obračunana bo le poštnina. Za naročilo nam pišite na info@zpms.si.

Verjamemo, da so v zborniku aktualne vsebine, ki bodo pomagale razumeti otroke in mladostnike, ki so v času odraščanja odvisni od pomembnih drugih. To so v prvi vrsti starši in skrbniki, v nadaljevanju pa tudi druge pomembne osebe, kot so bližnji sorodniki, učitelji, mentorji. Zbornik razloži, zakaj sta medosebni stik in povezanost za otroke in mladostnike najdragocenejša varovalna dejavnika. Poleg tega obravnava tudi teme, kot so samopoškodovanje, težave mladih na spletu, stiske otrok ob ločitvah, spolnost, itd. Odrasli lahko na glas preberete kakšno poglavje odraščajočim in jim tako sporočite, da jih poskušate razumeti, sprejeti njihova čustva, jim pomagate nositi njihove strahove, skratka jih sprejeti takšne, kot so.

»Na mizi imam odprt Zbornik ob 25-letnici delovanja TOM telefona, danes pa TOM-u lahko čestitam že za 31. rojstni dan,« je na uspešnost programa ponosna Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS, ki nadalje ugotavlja: »Biti mladostnik ni lahko, še težje v hitro spreminjajočih se časih. Preberem zapis: “Pred kakšnimi tremi leti sem v šoli videla plakate s TOM-om in je bila gor številka in je gor pisalo, da lahko pokličemo za vse svoje težave, lahko so majhne, velike, težke, lahko pokličemo in povemo, kaj nas muči in da bo ostalo anonimno.” …stiki so ostali nespremenjeni, še vedno so naši prostovoljci dosegljivi za težave, majhne in velike. Prostovoljci znajo povedati, da se razveselijo tudi kakšnega stika, ko je v slušalki hihitajoča tišina, v klepetalnici klepet srečnih in v elektronski pošti sporočilo “Mam jaz to!”, in vse to še vedno ostane anonimno. Srečno TOM, še na mnoga leta, in veliko POGUMA, kot ga imajo mladi, ki te kontaktirajo!«

Odgovori sodobnim izzivom odraščanja

VAŠE DARILO nam – SMS na 1919 s ključno besedo TOM5

Če želite TOM telefon obdariti vi, bomo najbolj veseli vašega SMS sporočila z geslom TOM5 na 1919, s katerim boste darovali 5 €. Tako boste podprli delovanje TOM telefona in tudi sami prispevali k mnogim uspešno rešenim stiskam, kot jo lahko preberemo v nadaljevanju:

»Vsakič, ko kje vidim napis Tom telefon, moder napis in številko, mi je toplo pri srcu. Stara sem 33 let, poročena, mami čudoviti 7 letnici, zaposlena, s stanovanjem (15 letnim kreditom, ampak vseeno). Do tega vsega sem prišla tudi zaradi vas. Otroštvo ni bilo enostavno, alkoholizem v družini, ki je pripeljal do ne vedno najboljših mojih odločitev. Poslušali ste mene in prijateljice o ljubezenskih najstniških težavah, poslušali ste me, ko sem vzela tablete, in me prepričali, da pokličem pomoč. Vem, da samo beseda hvala ni dovolj. Želim, da veste, kako zelo ste mi pomagali. Res sem srečna in to tudi zaradi vas.«

»Vsem želim, da prihodnje leto covida ne bo več!«

»TOM telefonu in vsem, ki omogočajo njegovo delovanje, želim, da najdete odgovore na prav vsa vprašanja otrok in mladostnikov, in da boste z vztrajnostjo in prepričanostjo v dober namen delovanja TOM-a še naprej trdna opora vsem, ki ga potrebujejo,« je poudarila Darja Groznik, predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije, »otrokom in mladim, ki se obrnejo na TOM, pa želim, da spet pridejo v ospredje tiste teme, ki so lastne razvoju, ne pa težave, povezane s covidom. Vsem želim, da prihodnje leto covida ne bo več!«

TOM telefon pomaga otrokom in mladostnikom v stiski

TOM nudi čustveno oporo otrokom in mladim, ki se v procesu odraščanja srečujejo z različnimi vprašanji, dilemami ali stiskami. Običajno prisotne tematike so telesni razvoj, vrstniki, ljubezen in spolnost ter šola. leti 2020 in 2021 pa sta posebni – običajne tematike so stopile v ozadje, v ospredje pa so prišle tematike, povezane z odnosi v družini in psihičnimi težavami. Več podatkov najdete na tej strani.

Več

STATISTIČNI PODATKI TOM TELEFON 2021

Leto 2020 je prineslo velike spremembe predvsem v vsebinah, s katerimi so se otroci in mladostniki obračali na TOM telefon. Najpogostejše teme, ki so bile stalnica do leta 2020 (ljubezen, telesni razvoj in spolnost, vrstniki), so v času epidemije stopile v ozadje. V ospredje pa so stopile stiske povezane z duševnim zdravjem (panični napadi, nespečnost, tesnoba, depresija, samopoškodovanje in samomorilne misli) in odnosi v družini.

Statistična analiza TOM telefona

Statistična analiza TOM telefona kaže, da se trend iz leta 2020 nadaljuje tudi v 2021. V preteklih petih letih (2016-2020) je bilo v povprečju v prvem polletju 8,5% kontaktov na TOMu vezanih na psihične težave, v prvem polletju 2021 je bilo takih kontaktov 16,6%. Trend največje rasti med vsebinami, ki jih prejmemo na TOM, predstavlja samomorilno razmišljanje. V prvih šestih mesecih letošnjega leta je vsak 15. kontakt na TOM-u zabeležil samomorilno razmišljanje, v petletnem povprečju (2016-2020) pa je bil tak vsak 50. kontakt.

Klepetalnica in e-pošta sta kanala svetovanja, kjer prevladujejo izredno težke teme vezane na duševno zdravje otrok in mladostnikov. V obdobju lockdowna je bilo v primerjavi s povprečjem preteklih 5 let namreč zaznati 9% porast e-oblik svetovanja.

Več